18 Mart 2013 Pazartesi

İndirim Seni Hep Takip Ederim



Son yıllarda gerçek bir indirim tutkunu oldum çıktım. Sezon ortasında çok gerekmedikçe giyim, ayakkabı, aksesuar vs. alışverişi yapmıyorum. Kozmetik ürünlerini ise  indirimlerini takip edebildiğim ölçüde alıyorum.

Birçok markanın sezon sonu mevsim fiyatları ile sezon sonu fiyatlarını karşılaştırınca insan kendini affedersiniz ama "süzme bir salak " gibi hissediyor. Bu nedenle alışveriş mottom sezon ortasında "alma, alma, alma". Bu "alma" yı kendime söylüyorum, siz tabi kendiniz bilirsiniz. Bir ürünü yarı yarıya demiyorum dörtte bir fiyatına almak varken sezon ortasında alışveriş etmek de neyin nesi?

Tabi bu kural siz bir "Feryal Gülman"  değilseniz geçerli (alışveriş kraliçelerinin piri olan hanımefendi eşi Kemal Bey ile evlenmeseymiş başbakan olabilirmiş, kendisi buna ciddi olarak inanıyor).  Pehh, olmadığınıza da bahse girerim.





       Tabi bu genellemenin de istisnaları yok değil; 
  • bazı modellerin bedenleri çabuk bitiyor sezon sonuna kalmıyorsa, 
  • belli bir parçanın sizde yedeği yoksa ve ona  bütün sezon ihtiyacınız olacaksa, 
  • çok önemli bir günde bu parçaya ihtiyacınız varsa, 
  • ürün kendi tarzında bir klasik ise ve indirime girmiyorsa.     
Bütün bu istisnalar benim için de geçerli ve  sezon da "almama " kuralımı bozduğum zamanlar olmuyor  değil.

Sezon sonu alışveriş etmenin zorlukları yok değil tabi ki. İndirim zamanı kadınların çıldırdığı gerçeği var bir kere, mağazaların reyonlarını agresif bir şekilde talan eden, nefes alacak alan bırakmayan hemcinslerime "sakin,sakin" demekten başka sözüm yok.

İstediğiniz, aradığınız parçanın beden ve renk seçeneklerinin sezon sonunda azaldığı da bir gerçek.
Bunun için önerim indirim sezonunun başlamasından yaklaşık iki ay sonrasına değin  sık sık etrafı şöyle bir " kolaçan " etmeniz. Ta ki artık reyonlar da ki tüm ürünler seçilip, iyice tapon olanlar kalana değin.

İndirim zamanı alışveriş etmenin bir başka dezavantajı da ucuz diyerek olur olmaz her şeye dalıp gardrobunuzla alakasız, daha başka bir çok kombin almanıza neden olacak lüzumsuz parçalar edinmeniz.

 İnanın yaptığınız bu yanlış hamle cüzdanları sezon ortası alışverişten daha  fazla yoruyor. Sonra askı da bekleyen yalnız, üstelik gözünüze çarptıkça vicdan yapacağınız lüzumsuz giysiler kalabalığı.  Yazarken bile gerildim, ucuz diye uyumsuz parçalar eklemeyin gardrobunuza.

Bu sezon yaptığım alışverişlerin hepsini kaydetmediğim için fiyatlarını hatırlayamadıklarımı aşağı da ki listeye ekleyemedim.








Mavi boncuklu bilezik 29 9 tl   Küpeler 59 yerine  19 tl her ikisi de nine west
  Kalın bileklik  50 tl yerine 30 tl   mango




Küpeler  nine west Vintage America koleksiyonundan




Vintage America gerçekten çok dikkat çekici parçalarla bezenmiş. Koleksiyonu kendi tarzından ilham alarak hazırladığını belirten ünlü model Karen Elson esin kaynağını modern bohem ahlaktan almış. Akla yakın bir çıkarsama, evet olabilir diye düşündürttü bana.

Goblen çantaları ve revü kızı bot ve çizmelerini internette gördüm  çok beğendim,
sanırım Türkiye'de satışı yok.













Somon rengi bileklik


 Atalar elbise 220 tl yerine 70 tl 


                                     
             
                                         


 Herry mont 150 yerine 29 tl   Nine West Çanta  150 yerine 70 tl



 Zara trençkot 219 tl yerine 59 tl 



                                                 

                                                            Herry elbise 290 tl yerine 70 tl
                                                                 http://www.herryshop.com/

Herry imzalı bu elbise bana serbest çağrışım yoluyla uzakdoğu, çin ipeği, geyşa kültürü, kumaşla salınan bedenler ve ejderhalar hatırlattı. Kullanılan pabuç ve çorap rengine  göre değişim gösterebilecek özgün bir tarzı var.

Herkese iyi alışverişler diliyorum.

8 yorum:

  1. Merhaba. Karen Elsonun kolleksiyu çok güzelmiş ama ben Nine Westde hiç görmedim bu çizmeleri, çantaları.
    Böyle güzel şeyler paylaşın bizimle hep.
    sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. merhaba Sibel,Karen Elson şarkıcı ve manken aynı zamanda Jack White evli (ayrıldıysalar haberim yok) , bu koleksiyona ben de rastlamadım, bi ara Nine West'e uğradğımda sorarım. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Üşenmedim baktım Jack White ile Karen Elson ayrılmış:)))

    YanıtlaSil
  4. Gerçekten mi? Ayrılmalarına üzüldüm, hoş bir çifttiler Sibel.

    YanıtlaSil
  5. Güzel Şeyler Rehberi selam,
    Kendimi bildim bileli hep indirimden alışveriş yaparım, hep te kazançlı çıkmışımdır bu durumdan..
    Eşim hep eğlenirdi bu özelliğimle, ne zaman ki bir gün Roman'dan 279 TL'lik hırkayı 19 TL'ye aldık sezon sonu mağazasından -üstelik asla modası geçmeyecek, lacivert, klasik bir parça, hala kullanıyorum- o günden itibaren kesti alay etmeyi..:)
    Yazında da belirttiğin gibi, acil birşey yoksa almam..Genellikle çok trend olan birşeyi almam, zamansız parçalar almayı tercih ederim.
    Bu sezon sonu hırkaya ihtiyacım var, haftaya gidip birkaç hırka alacağım. Hırka demişken Mango'dan almanızı asla tavsiye etmem, ne zaman hırka alsam, bir sezonda pamuk pamuk oluyor üstleri..
    En son Max Mara'dan krem rengi süet bot aldım, 350 TL ye, çok sağlam ve çok rahat, en az 2 sezon giyerim.
    Zara'dan aldığın trençkotu çok beğendim, güle güle kullan..burada kalmış mıdır, bilmiyorum, yarın gidip Zara'ya bakayım..
    Bir de Herve Leger tarzı bandaj elbiseler var Forever New ve Bebe'de, onlardan almak istiyorum..Bebe'de çok indirime gireceğini sanmam, Forever New'e bakmakta fayda var..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Smyrne merhaba,
      İndirim gibisi yok gerçekten, tabi zaten şişirilmiş fiyatlar indirilmiş gibi yapılmıyorsa.
      Klasik parçaları kaçırmamak gerek,zara trençkot çok işe yarayacak bir parça,umarım bulursun.
      Botlarını güle güle kullan.
      Herve Leger, Forever New ve Bebe alışverişlerinde başarılar.Paylaş bizimle,merak ederiz:))
      sevgiler

      Sil
  6. Selam,

    Zara'ya baktım, o trençkotlardan hiç gelmemiş buraya :(
    Teşekkür ederim, sen de iyi günlerde kullan..
    Herve Leger mi..Allah mı söyletiyor:)) Yok yok, Leger bir elbiseye çok param olsa da vermem sanırım..ama o tarz elbiseler Forever New ve Bebe'de bolca mevcut..istediğim kiloya ineyim -hala 3-4 kg fazlam var- kendime hediye alacağım:))

    YanıtlaSil
  7. Zara trençkot meselesi her mağaza istediği parçayı getiriyor,bulamadığına üzüldüm.

    O zaman rejime ve Forever New ile Bebe'ye devam diyelim.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil

Bunlar da ilginizi çekebilir:

Related Posts