1 Nisan 2013 Pazartesi

Kaş Göz Gerisi Söz




Kaş meselesini çok güzel anlattığına inandığım kına gecesi tadında bir atasözü ile kaş dosyasını açmış bulunuyoruz.

Kocaman kahverengi gözlü bir genç kız. Bu kahverengi gözlerin üzerinde kalın, gür ve müdahele edilmemiş kaşları var.




Tam da kalın kaşlarla ilgili bir yazı okumuş ve bunun üzerine düşünmüşken, İranlı yazar Lila Zanganeh'in Hürriyet Pazar'a verdiği röportajı okudum.  Ailesi 1979'da islam devrimi sırasında kaçan Zanganeh New York'ta yaşıyor ve Paris doğumlu.


Lila Zanganeh



Lila Zanganeh'in sıradışı bir yaşamı, iyi bir eğitimi ve belli ki karizmatik bir kişiliği var. Üstüne üstlük  yetenekli ve çok okunan bir yazar. Kitapları birçok dile çevrilmiş ve basılmış. Henüz hiçbir kitabını okumamış olmam normal sanırım zira ülkemizde henüz çok az tanınıyor.
Ama benim asıl ilgimi çeken Lila Zanganeh'in o güzelim kaşları oldu. Kalın, doğal ve kendi halinde. 
Lila Zanganeh ropörtajı için tıklayın: İstanbul'da evimde gibiyim.

Gelelim kalın kaş sevmeyen Sabah Günaydın yazarı Öncel Öziçer'in yazısına.Yazarımız kalın kaş sevmezmiş de, kalın kaş gördüğünde eline cımbız alıp yolası gelirmiş de.


Peh...Laf-ı güzaf.




Yazının linki aşağıda.
                                                              Cımbızı kapıp

Gerçi hakkını yemeyelim, yazar kalın kaşın pek az insana yakıştığını da belirtmiş yazısında.
Kalın kaşlara sinir olduğunu yazan Öncel Öziçer haklı mı haksız mı fotoğraflara bakın ve siz karar verin.
Şahsen ben Lila Zanganeh'in karakteristik kaşlarına bayıldım.


Meseleye iyice vakıf olabilmek için şöyle bir  kaş tarihi turu atalım istedim.




 Marlene Dietrich, kendisi gibi efsane çizgi kaşları



Marlene Dietrich






En baş idolümüz Audrey Hepborn - kaşlara alt yanlardan müdahale edilmiş 



Audrey Hepborn







Belgin Doruk zamanı gelsin artık - kavisli kaşlar




Saadet Işıl Aksoy




Semih Kaplanoğlu'nun o muhteşem "Yumurta" filminde kasabalı ev kızını canlandırdığı günden beri... Evleri, mutfağı toparladı, yaşlı teyzenin yedisini okuttu, evin İstanbullu oğlunun gönlünü çaktırmadan bir yumurta ile fethetti.  Saadet Işıl Aksoy. Kalın kaşlar, daha çok gönüller fethededer.



Ebru Şallı


            
Ebru Şallı'nın Türk pilatesine yaptığı olumlu katkıyı can-ı gönülden destekliyorum da bu kalın kaş takıntısı konusunda Öncel Öziçer'e katılmak zorunda kalıyorum.




Şenay




Sev kardeşim şarkısı ile tanınan Şenay - kaşsızlık

Ayşen Gruda'nın meşhur film repliği vardı hani; "kaşlar yok ediliyorr, burun kalsın".



Brooke Shields


                               


    80'lerin kaşlı kraliçesi Brooke Shields - kalın kaşlar   
                                                       




      
Rabia Kazan



  28 Şubat hediyelerinden Rabia Kazan. Böyle kaş düşman başına diyorum, o derece yani.



Ali McGraw







Ali McGraw, düşük kaşlar. Hiç sevmem! Hayır kendisini değil, yatık biçimli kaşları. Parmaklarımla bir düzelteyim istiyorum neredeyse.




Ece Sükan




Türkiye modasının medar-ı iftiharı Ece Sükan. Kendisi Garance Dore denen moda seçicisinin (bu terimi şu anda kendim uydurdum) Türkiye'de tek geçtiği bir insan. Bazen bana çok "proje" geliyor. Ama Garance Dore söylediyse  "başım gözüm üstüne" diyorum. Garance Dore benim için o derece yani.

Garance Dore






Bu kadına ayrı bir post gerek, ama yine de bir görün istedim.
http://www.garancedore.fr/



Esra Dermancıoğlu






"Fatmagül'ün Suçu Ne"; nefretlik yenge Mukaddes'in üstümüze atlayan kaşları çok karakteristik.







6 yorum:

  1. Garance Doré'yi ben de severek takip ediyorum.
    Ancak bazı şeylerin reklam olduğuna inanıyorum:) Zaten kimi zaman Fransız okuyucuları yorum olarak "gerçekten senin seçimin mi Garance?" diyorlar:) Ama bunun dışında görsel anlamda çok keyifli bir blog..
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Ben Garance'ın hikayesini sevdim... Vardır ekibi ya da sevgilisi yardım ediyordur:))
    Selamlar.

    YanıtlaSil
  3. Sevgilisinin blogu "The Sartorialist"i takip ediyorsundur sanırım..
    Ben onu da severek izliyorum. Bu arada Lila Zanganeh'in kitabının Türkçe'ye çevrilecek olmasına sevindim, okumak isterim. Gerçi Hazreti Google'dan kitaplarına bir göz attım, Fransa'ya gidip gelen olursa sipariş edeceğim.
    Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  4. "The Sartorialist"e ben de bakıyorum,evet. Bence bu çift, bir şey yakalamış evet, bütün o saçma sapan moda fantezilerinden çok başka bir şey. Böyle gerçek bir şey.

    Lila Zanganeh'in Türkçe'si kim bilir ne zaman? Sen Fransızca'dan oku bize anlat.Kaşları güzel ama değil mi?
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Selam, bloğuna bir göz atayım dedim çıkamıyorum:))
    Ben de bu Saadet Işıl Aksoyu çok beğeniyorum. Garance Dore dediğin kişiyi ilk defa duydum, merak ettim ama bakıcam.
    Teşekkürler

    YanıtlaSil
  6. Öyle tabi benim bloğa bir bakan bir daha çıkamaz:)) Saadet çok iyi gerçekten. Garence Dore bak balım beğenecekmisin? Sonuçları paylaşırsan sevinirim.
    Teekkürler benden.

    YanıtlaSil

Bunlar da ilginizi çekebilir:

Related Posts