13 Ağustos 2013 Salı

Kitabın Ortasından Nedir? / Yasemin Çongar

Siz kitap seçerken neye bakarsınız bilmiyorum.
Ben bir çok okuyucunun yaptığı gibi arka kapağına bakardım. Referans yazılarına, kitabın içeriğini  anlatan o kısa tanıtım yazısına. Ya da ilk cümlesine. Kafama yatarsa da alırdım.
Sonra bir gün  henüz Taraf'ta şahane edebiyat yazıları yazan Yasemin Çongar'ın (bugün nerede sahi?) bir yazısına denk geldim. Ah ama ne not etmişim, ne gününü tarihini hatırlıyorum bu yazının. Yasemin Çongar başka bir yerden mi alıntılamıştı yoksa kendi fikri miydi onu bile hatırlamıyorum.


Yasemin Çongar

Şöyle diyordu Çongar;  kitap alırken ne arka kapağına ne de girişine bakmalıymış, en objektif izlenimi ortasından rastgele bir sayfayı açıp okuyarak edinebilirmişiz.






 Bu yazıyı okuyan ben o gün bugündür kitap alırken ortasına bakmaya başladım, eğer beklentilerimi karşılayacak bir hava yakalamışsam tamamdır, alıyorum o kitabı. Bu yöntem gayet iyi işliyor çünkü.

Kitabın ortasında işler tıkırındadır, olaylar akmış, kişiler tanışmış, kavga gürültü bir yoluna girmiştir. Aslında en lezzetli yeridir.

İşte bloğumda, "Kitabın Ortasından" adını vererek oluşturduğum ve kitap tanıtımları yaptığım başlığın anlamı budur. Her kitap tanıtımımda, okuduğum kitabın ortasından bir alıntı yapmaya çalışıyorum ki tavsiye ettiğim kitapla ilgili bir fikir vermiş olayım.
Siz de deneyin, çok işe yarıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bunlar da ilginizi çekebilir:

Related Posts